středa 7. září 2011

Chaos v hlavě

Poslední dny mi dávají opravdu zabrat a já už začínám mít chaos v hlavě. Včera jsem dokonce zazdila tolik očekáváné psychologické vyšetření Sárinky. Je sice nemocná, takže by to nedopadlo asi nic moc, ale přeci... Lukášek mne doslova zasypává neustálými otázkami týkající se jen a jen školy. Ať jdeme kamkoliv, děláme cokoliv, hlavním tématem je vždy škola. Jsem už z toho otrávená, unavená, zdrcená a přestávám normálně fungovat. Dnes v noci se Lukášek probudil a opět plakal, ráno samozřejmě taky.
Naopak velkou radost mi dělá Sárinka. Do školky chodí vzorně a je neustále chválena. Jenže ta radost mi vydržela jen do dnešního dne, než jsem slyšela větu: " Je tak šikovná a chytrá, že měla chodit do běžné školky". Snažila jsem si neustále nalhávat, že když už musíme dojíždět do spec. školky, i když běžnou školku máme doslova za rohem, že bude Sárince poskytnuta lepší péče. Jenže opak je pravdou. Sárinka prý potřebuje nejvíc ze všeho kolektiv zdravých dětí, ostatní už prý umí. Takže má radost, že jsme pro ni po těch všech problémech našli to pravé opadla a já jsem moc zklamaná a smutná. Děláme pro ni vše, aby se jednou dokázala zařadit do běžného života, i když mne odborníci přesvědčují o opaku. Mám teď pocit, že jsme udělali zase krok zpět. Jsem smutná, ale zároveň moc zlá na vedoucí učitelku MŠ, kam Sárinka chodila. Sárince se ve školce líbilo, děti ji respektovaly, ostatní paní učitelky jí měly rády, prostě to fungovalo. Proč? Proč to všechno musí být tak komplikované, když je to v podstatě tak jednoduché. Zase na mne padá tíha, že je život nespravedlivý a co udělám se obrací proti mně. Přejde to, ale příjde zase něco jiného, pořád dokola. Je to roztočený kolotoč, z kterého nejde jen tak vystoupit....

7 komentářů:

  1. Když vedoucí učitelka byla zlá, jak píšeš, tak se asi nedá nic dělat. Hlavně, že se Sárince v nové školce líbí. Lukášovi se snad začne také líbit ve škole. Život je občas nespravedlivý, ale zase bude líp. ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Leni,no vidiš měla by jsi se radovat,že je Sárinka tak chválená,ona je opravdu šikovná i já si to myslím.Já tedy nejsem odborník,ale já u ní ten autismus moc nevidím,ale to je teď vedlejší..určo jí neuškodí rok tady v této školce,nebo myslíš že jo?Jaké jsou tam děti?Zase si říkám,že bude mít lepší přístup,budou s ní více pracovat atd...mezi děti zdravé můžete chodit třeba i odpoledne,já bych v tom zase takový problém neviděla...S Lukáškem je mi to líto,ale ono ho to přejde,je to přeci jen celkem změna....

    OdpovědětVymazat
  3. ta změna je pro klučinu naprosto gigantická, zavalilo ho to. Z vlastní zkušenosti doporučuju vyhledat odborníka - psychologa, než se to přehoupne do depresí a zkaženého pocitu z celé školní docházky. Šup šup, nečekat, objednat se.

    OdpovědětVymazat
  4. Já vím, že je to těžké rozhodování, ale myslím si, že pro Sárinku je nejdůležitější pohoda a tu te´d má. Nic si nevyčítej, navíc ono se dítě chová v každém kolektivu jinak. Nic není přece ztraceno, rok bude Sárinka v pohodě a v klidu a pak ji můžeš integrovat mezi zdravé děti. Zvládne to, je to holka šikovná!
    Co se týká Lukáška, moc přeju, ať se to všechno kolem školy srovná!

    OdpovědětVymazat
  5. Na jednu stranu je to parádní zpráva, že je Sárinka tak šikovná. Na druhou stranu chápu Vaše obavy, zda je ve správné školce.
    Já si myslím, že speciální školka má velké výhody. Vše probíhá v klidnějším tempu, pro dítě žádné stresy. Vše se přizpůsobí potřebám dítěte. Dítě tak má čas vše zpracovat a zapojit se dle svých možností.
    Krom toho Sárinka může být i vzorem pro jiné, méně šikovné děti. Tím, že jim bude pomáhat tak bude zlepšovat i své komunikační schopnosti. Do normální školky se jí pak bude zapojovat daleko lépe a s menším stresem.
    Jinak přeji, ať se Lukáškovi podaří překonat počáteční stres ze školy a chodí tam s chutí.

    OdpovědětVymazat
  6. Všem moc děkuji za komentáře, vaše názory. Každý si pečlivě čtu, každý má pro mne svůj význam. Děkuji.

    OdpovědětVymazat
  7. Souhlasim s Misik Autik..doslova...podepisuji se pod jeho komentář:-)

    OdpovědětVymazat